Bankrån och Bowling


Jag kan inte förstå att helgen redan är över. Det var ju nyss fredag och jag fick äntligen gå hem efter jobbet. Jag får panik när jag tänker att det redan är söndag, därför tar jag ledigt i två dagar till - dock är det tänkt att jag ska plugga dessa två dagar. Jag har lite idé brist på inlägg sådärför får det bli en kort resumé av helgen, som har varit underbart mysig. För en gångs skull kommer det inte dyka upp några citat från fyllesamtal eller bilder från olika dansgolv. Detta har varit en lugn helg - och det har varit så skönt.

Det började med en tripp till Uppsala för att hjälpa Kalle med hans bankrån, vilket tydligen gick väldigt lyckat. Nu väntar jag bara på att polisen ska knacka på dörren och börja med sin utfrågning. XP
Som tur är gymmade jag efter det så nu är jag biffig och stark så jag kan klå ner polisen om de skulle komma. Dessutom har jag blivit lovad styrkepiller, så jag behöver nog inte oroa mig.

På lördagen vaknade jag glad och utvilad, susade runt, runt på en gocart (som ni redan vet) för att sedan hamna i Uppsala igen. (jag körde inte gocart dit, även om det kanske lät så). I Uppsala blev det bowling. Ett tips för er det går dåligt för, muta den lilla gubben (ni vet, han som sitter och håller i kägglorna så de inte ramlar fast man skjuter ett klot på dem) med kanelbullar och sprit. Gubben verkar gilla sånt. Efteråt hamnade vi på Pitchers där bartendern vägrade ta emot min beställning på en juice (min jag-ska-vara-nykter-ikväll-dricka, den funkar fortfarande haha) och istället skulle han blanda ihop något annat spännande.
Bartender: "Vad heter du?"
Jag: "Erika."
Bartender: "Erika? Erika med E?"
Jag: "Eeeh... ja?"
Detta fick jag och Christoffer oss ett gott skratt åt. Hur stavar man annars Erika? "E, som i Erik - Nej, E som i Erika"  XP

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0