Hänger i hallen om natten

  

Klockan 02.00 kom jag in genom dörren. Huset var helt tyst.
Bara Zingo som tassade fram för att hälsa.
02.10 hade jag fått av mig min första stövel.
Jag har köpt nya stövlar som sitter där de sitter när man väl fått på dem.
De är svåra att få på och ännu svårare att få av.
Med en sko kvar haltade jag bort till brors rum.
Helt tyst. Inte ens han kunde hjälpa mig.
Påvägen tillbaka hittade jag en godispåse.
Klockan 02.15 hade jag pickning på hallgolvet.
Funderade på om jag kunde gå och lägga mig med skon på.
Lyckades få av mig skon och gick och la mig.
Men jag var glad, mys på hallgolvet mitt i natten är det inte så vanligt att ha.


//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0