Ingerfära


Jag har nog aldrig suckat, pustat och förbannat det svenska språkets å, ä och ö, förrän idag. På jobbet håller jag på att lägga in gammalt material från ett gammalt system till ett nytt. Självklart funkar inte tagnetbordets å,ä,ö. Härligt. Inte vet jag hur man ändrar det heller. Så nu skriver jag alltihop och sen måste man gå in igen och ändra om varenda litet å,ä och ö. Vet ni om att vi har väääldigt många ord som har med de bokstäverna? Och nästan varenda adress heter ju såklart någonting i stil med tallbacksvägen, skogsvägen eller ringvägen. Men förutom bråket med bokstäver så går det strålande.

Nyss råkade jag krydda min gröt ingerfära.
Blä.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0