Stor krock på E18


Ibland undrar man ju. Imorse skjusade jag Sara och Laura till tåget, vilket jag inte var så pigg på, blev ju ganska sent igår och de skulle absolut iväg super tidigt. Så koncentrationen var ju kanske inte riktigt på topp kände jag när jag körde iväg.
I alla fall, efter att ha släppt av dem och tagit mig upp på motorvägen igen så hamnar jag bakom en stor buss. Lägger märke till att en annan bil kommer i omkörning så jag väntar med min egen omkörning. Så när den andra bilen ligger jämnsides med bussen slirar han till. Vet inte riktigt vad som hände men plötsligt ser jag hur han gör en kraftig sväng från vägkanten och försöker komma upp på vägen igen. Han hade hamnat lite på sidan av vägen. Så efter sin kraftiga sväng börjar han glida runt och det ser ut som om han ska snurra in framför bussen. Vilket inte hade slutat så bra. Jag skulle antagligen i såna fall farit rakt in i rumpan på bussen och blivit mos. Som tur är lyckades snubben glida ut åt andra hållet och ser istället ut att köra över på andra sidan motorvägen, men lyckades stanna i det lilla diket innan.

Vet inte hur ni hade reagerat men den här lilla händelsen fick i alla fall mig att vakna till.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0