Varför stressa i onödan

Det var tidigt på morgonen när jag kastade en blick på klockan. 06:57. Fan! Dags att gå till bussen och där stod jag fortfarande med pyamas och oborstat hår. Jag brukar hinna i vanliga fall. Men inte idag. Orkade verkligen inte stressa och springa till bussen. Så istället räknade jag ut att det gör ingenting att jag kommer lite försent idag. Vi har samma lektion hela dagen och en timme mer eller mindre spelar ju ingen roll. Guuud vad smart jag är! För när jag sitter på bussen en och en halvtimme senare messar Desse (som var i tid till skolan) att läraren är sjuk och vi börjar inte förrän halv elva. Underbart glad jag blev. Visst, jag skulle kunna ha sovit två timmar till om jag hade vetat om det, men nu slapp jag ju i alla fall sitta i skolan och uggla två timmar förtidigt idag igen. Dessutom hann jag ju fixa håret (och läsa igenom tidningen med en kopp te i handen), så för en gångs skull stod inte håret ut åt alla håll. En trevlig omväxling.

Dags att tvinga sig till att lära sig om upplysningens tankar och idéer samt franska och industriella revolutionen. Mums.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0