Jag kan dö vilken dag som helst


Ja, i förra inlägget kunde ni läsa om min läskigt verkliga dröm. Vaknade, efter att ha blivit skjuten, i panik. Trodde på riktigt att jag nu visste hur det kändes att dö. Drömmen hade känts så verklig. Så mitt i nattten ligger jag i panik och kommer fram till att jag måste börja göra någonting med mitt liv. Livet är alldeles för kort för att slösas bort, jag kan dö vilken dag som helst. Och därefter somnar jag om och sover länge och djupt. Så mycket verkar det som om jag brydde mig.

Jobbet idag gick bra i alla fall. Blev åtminstonde inte skjuten, kändes väldigt tryggt. Däremot flöt dagen förbi ganska långsamt. Kom på ett sätta att fördriva tiden. När man inte har någonting att göra blir det att man stirrar på klockan utan att se att den rör sig. Den står helt still. Så för att få tiden att gå snabbare kom jag på att jag skulle rabbla alfabetet fast i frukt och grönt. Alltså, Annanas, Blåsippa (ja, jag körde på blommor och växter oxå, det fick räknas till grönt), Citron, osv. Fastnade tyvärr på J. Så, någon som kan frukt och grönt på J? Så jag slipper tänkta på det ännu en hel dag...

Efter min dag på jobbet idag har jag lärt mig tre saker som jag tänker dela med mig av:
   * 12-åriga pojkar skäms inte för att be om kramar
   * Vänd inte ryggen åt en döv då du pratar med henne/honom, de får lite svårt att hänga med i vad du säger då (om hon/han läser på läpparna dvs)
   * Att kvinnor tydligen klär sig i svart för de ser smalare ut och kan lättare fånga en man. Männen behöver kvinnor. Svart står för ängel.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Frukt på j.... Jordgubbar såklart..

2008-03-10 @ 16:16:08
URL: http://thores.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0