Jag är heroinist


Jag är en heroinist.
Det fick jag höra av mina föräldrar igår. Jaha, tack för den.
Jag ska tydligen ha vankat av och an igår ikväll, rastlös och stressad. Och tillslut skrikit "Yes! Desse ska ut på krogen!" Och efter det kan jag sätta mig lugnt och stilla i soffan (men bara ett par minuter, sen blev jag rastlös igen och sprang runt som en galning med hunden hängandes efter mig).
Pappa: "Du är som en heroinist som förtvivlat springer runt och letar efter en påse heroin. Och nu har du tillslut hittat den och kan lugna ner dig.

Ja, anledningen till mitt "heroin-sökande" var att jag hade beslutat mig för att jag absolut skulle ut på krogen igår. Jag var rastlös och peppad för lite dans. Och när både Brave och Desse skulle ut kunde jag lugna mig. Så kvällen tillbringades i Uppsala, som jag ville och det blev väldigt mycket dans. Jag och Desse utsåg olika "offer" på dansgolvet och sprang fram till dem och dansade loss. Riktigt kul tills det var vår tur att bli offer. Jag hamnade mitt emellan två killar som jag tror försökte mosa mig emellan sig. Blä.

Joz kunde dansa loss hon med. Hon försökte härma tjejerna som dansade på tv-skärmarna, vilket inte var så vackert (ta inte illa upp, Joz, du kan inte rå för att de dansade illa) och hon försökte sig även på lite strippning. Mitt på dansgolvet börjar hon slita i skjortan och som resultat visar hon upp halva BH:n.

Men de var en riktigt rolig kväll. Riktigt, riktigt skoj. Helt klart värd hela besväret innan. Så nu är jag nöjd och glad. Idag blir det påskmiddag hos moster och kusinerna. Ikväll kanske det blir en snabbis in till Uppsala, får se, måste tigga bilen av mor och far först.

Och om ni inte hör något mer av mig på ett tag så har jag stuckit till fjällen för att bli snowboardsproffs.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0