För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten


Ni måste ju skämta med mig? Jag tog studenten igår. Studenten! Det känns fortfarande så overkligt så att det inte är sant. Hela dagen igår var overklig. Men otroligt jäkla kul.

Dagen började bra. Jag missade bussen. Sprang som en tok i mina högklackade skor och höll på att vricka fötterna. Viftade med mössan som en galning för att bussen skulle se mig. Men icke. Tur är så hann jag i tid i alla fall.

Så jag kom till skolan. Möttes av en leende Jesper "Missade du bussen imorse eller? Jag såg hur du sprang. " Ha. Ha. Ha. Skitkul. Jag hittade Robin och Desse och det blev kramar och champange. Sen var det ingång till skolan där det blev mys med klassen, fotografering och dans av lärarna. Sen tågade vi iväg mot Lennakatten - ett tåg vi skulle åka med ner på stan med. In i våran vagn. Mobbar en journalistsnubbe som delar vagn med oss. Han var övergiven av sin klass och hamnade lite i underläge med alla exposar. Åkte tåg ner mot stan med huvudena ut genom fönstret sjungandes för fulla halsar. Blev en hel del pussar på både Robin och Desse på vägen ner.

Mötte famlij och släkt i parken. Ingen bild på mig naken på toa. Tack och lov. Hitta klassen och klättrade upp på flaket. Gled iväg och åkte runt på stan i snigelfart. Vi sjöng, vi skrek, vi kramades. Klippa klistra! Klippa klistra! Expo! Det var underbart. Hem igen. Möta mer släkt och äta god, god mat. Skåla med Rebecka som hade sin mottagning i huset brevid.

Ringa Robin som inte svarar. Han hade väl däckat eller något haha. Så istället in till Enköping med Jennie och Mattson. Dricka champange i en park och kolla på en dart wader soppåse. In på joar och dansa loss. Träffa Rebecka som gråter glatt. Träffa massa folk från högstadiet. Folk jag inte sett på tre år. Hur underbart som helst! Fick ett superbra avslut på studenten. Ååh, jag kan knappt fatta att det är sant. Älskar er alla, tack för en underbar dag! Nu ska jag duscha och göra mig iordning för kvällen. För tro det eller ej, jag är pigg och glad idag. Och ikväll blir det kryssning och förhoppningsvis mycket, mycket dansa! Puss! (bilder kommer sen, hinner inte nu)

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0