Glad och blommig


Jag blev plötsligt på ett sådant bra humör. Vet inte riktigt varför. Kanske tanken på att träffa Alex? Eller alla andra flickor där borta? Eller mitt val av midsommarklänning...?

Mina jobb krockar imorgon då jag får välja att jobba på Webra med den gula vätskan och knappen eller i Skärholmen tillsammans med allt sommarfolk. Jag försökte välja Webra (man tjänar bäst där, gäller ju att tänka lite ekonomiskt) men hittade ingen som kunde hoppa in för mig i Skärholmen så nu ska jag åka hela vägen dit imorgon.

Så det blir till att bo hos Alex i någon dag. Därför måste jag packa och planera vad jag ska ha på mig på midsommar. Jag öppnade garderoben och började rota runt, men allt kändes trist och uttjatat. Försökte köra på klassiker med krydda på med lite roliga detaljer. Blev icke fint. Så i brist på annat började jag rota igenom en utklädnandslåda som står gömd längts bak i garderoben. Vad tror ni jag hittar där? Jo, en gammal, blommig kjol som mamma brukar ha när hon är påskkärring på jobbet (hon jobbar på dagis, så att alla vet och inte hittar på egna konstiga fantasier). Perfekt för mig i alla fall. In i tvättmaskinen, på med ett skärp och vips så har vi en ny sommarklänning. Just nu luktar den lite unket, men så fort tvätten är klar så blir det wonderful. Hoppas jag. Ska fråga Alex om lite smakråd först, alltid bra att ha i fall mors modesinne skulle svika. Hehe. När hon hörde talas om min idé seglade hon iväg och började rota fram alla hennes kläningar från förr i tiden. Allt med starka färger och massa blommor. Men usch, nu känner jag att det här bara blev massa snack om klänningar. Det var ju inte meningen. Inte så kul heller för den delen.

ja, ja, nu fick jag massa annat för mig att göra. Hörs efter midsommar någon gång. Glad sommar på er!

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0