En stolt skiftnyckels-bo


Idag höll jag i en skiftnyckel. Bara helt plötsligt låg den där i handen och väntades på att användas. Först stirrade jag bara dumt på den och tänkte Jag har aldrig förut använt en skiftnyckel. Slagen av den insikten började jag fundera. Och skämmas. Här bor man i staden som uppfunnit skiftnyckeln, som t.o.m har en stor staty av en, stående mitt i en korsning. Vad är detta? Hur kan det komma sig att jag inte använt en förut? Men när jag stod där och skruvade med min skiftnyckel insåg jag att det här har jag visst gjort förut. Jag kunde andas ut. Jag behövde inte skämmas längre.


Hmm, bjuder på en gammal och ful bild på mig och Sara
 Verktygen framme och redo

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0