Sinnessjuk, men jag har mina ben kvar


Var iväg och jobbade idag. Nästan hela dagen har jag sett folk i rullstol eller på kryckor, utan ben! Överallt var dem. Det var så att jag började undra. Var det något slags tecken? Hade ju en läskig dröm för ett tag sen om hur jag var tvungen att amputera benet. Det var läskigt.

Så när jag satt på pendeln hem slog det mig. Jag är bekymmrad och ledsen över att ha blivit av med två tänder. Två tänder som snart växer på plats igen. Tänk att bli av med två ben! Som inte växer tillbaka! Jag blev så tacksam över mina ben där på tåget att jag ville krypa ihop till en lite boll i sätet och krama dem. Jag insåg dock att de andra resenärerna inte skulle förstå mina argument för att vilja krama mina ben och de hade troligtvis trott att jag varit sinnessjuk.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, men det behöver ju inte vara ngt stort..

2008-06-01 @ 21:13:52
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0