Och så vart min efterlängtade skidresa...

Yes, det här med Sälen slutade ju lyckligt. En resa jag har sett fram emot i några år nu. Jippie. Slog mig idag att det bara var en vecka sen jag var på helspänn och förväntningarna var på topp när Lillan och Alex ringde på dörren. Nu känns det väl inte lika bra kanske. 
   Som tur är fick vi några riktigt bra dagar som inte innehöll bråk och tjaffs i alla fall. Resan upp började bra, takboxen ville inte riktigt sammarbeta (vilket den inte gjorde på hela resen men) så vi kom iväg en halvtimme efter vad vi planerat. Åkturen upp var ganska mysig, pumpade musik, försökte knäppa kort på dalahästen och vräkte i oss godis. Väl framme vid vår lilla stuga snabbpackade vi upp och försökte fixa middag, vilket fick bli micrade köttbullar och mackor då vi glömt både makaroner och något att steka i. Därefter var Alex råtaggad på afterski så vi stack ner till Tandådalen för att hinna se en liten skymt av det dansade ledet av skidåkare. Sen bar det av till stugan för att ladda batterierna för första dagen i backen.

Alex och jag bestämde oss för att ge oss på snowbordåkningen direkt så det bar av till barnbacken för våran del. Tycker vi lyckades ganska bra faktiskt. Tog oss t.o.m. upp till toppen med ankarliften. Så stolt över oss =) På kvällen drog vi på afterskin (såklart) där Lillan och Alex slog på stort (jag fick vara fyllechaffis jag) och festen fortsatte hemma i stugan med Alex hängandes på räcken och inte allt för vackra sminkningar. Lite Rita och Gissa hann vi med också tills Patrik och Thomas dök upp och tog över för Lillan och Alex, som jag nog tror det yrade lite för. Måste säga att Rebecka och jag är bäst på att gissa =)

Efter en och en halvdag av snowbordåkning värkte benen så Alex och jag gav upp. Dags för skidor, som gick väldigt bra. Inte en enda vurpa för min del. På kvällen bokade vi bord på HC och käkade en grymt god middag. Därefter dök ett gäng Göteborgare upp som vi mött på afterskin tidigare. Tyvärr innebar det slutet för kvällen för Lillan och Alex som inte fick vara kvar för vakterna. Jävligt dumt tycker jag. Synd att göteborgarnas mutförsök inte fungerade. Haha.
   Efter att senare ha blivit dumpad på dansgolvet tillägnades resten av kvällen till att bugga med nån mysko typ, bli taffsad på av äckel och ha norskagubbar som stötte på en.

Sista dagen i backen. Sista afterskin. Sista middagen tillsammans. Och stämmningen var inte allt för rolig. Men jag gillade att jag såg min högstadielärare aspackad på afterskin. Riktigt roligt, synd att han inte kom ihåg mig bara. Haha.

Och Alex, jag är jävligt ledsen om jag sårade dig för att jag hängde med ut. Tänkte mig inte riktigt för, allt jag ville var att komma ut och dansa. Sorry.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0