Det nya året

image136

Nyår, nyår, nyår. Årets bästa dag, som Pernilla uttryckte det. Då man får chansen att börja om på nytt. För de flesta innebär nyår en stor brakfest och årets första dag och chanserna att börja om börjar med världens största bakfylla. Jag skillde mig inte från mängden...

Dagen började med att jag åkte mycket, mycket tåg. Skulle möta Alex i Norsborg för hon behövde bärhjälp. Jippie. Det tog en evighet tills det äntligen plingade till och jag hörde "Norsborg. Slutstation. Avstigning för samtliga." Glatt kliver jag av och ringer Alex för att berätta att jag väntar uppe i den långa tunneln. Alex fattar ingenting och har inte den blekaste aning om vad för tunnel jag snackar om. Så jag börjar fråga folk efter busstationen och efter någon skola. Folk kollar konstigt på mig och pekar åt lite alla möjliga håll. Så tillslut, efter lite panikletande ser jag en stor jävla skylt som det står Masbo på. Jippie, jag hade hamnat i Masbo. Så då var det bara att fortsätta färden mot Norsborg, var tydligen flera stationer kvar innan jag egentligen skulle hoppat av. Jag gillar verkligen Tunnelbana ibland.
  
Senare stressar jag och Alex med sminkning, ombyten och matlagning. Mitt i stressen ringer det på dörren. Vi gluttar ut och där står ett gäng killar, som tydligen var på fest hos grannen. Panik. Vi båda står halvnakna så vi sliter på oss första bästa vi hittar. Alex i ett par lacktigths och linne och jag rusar mot dörren samtidigt som jag drar en klänning över huvudet. Tror ni jag tänker på att Alex har ett stort jäkla fönster i dörren eller? Nej. Haha. Killarna måste trott vi var lite pucko som står och lagar mat halvnakna. Men ja, ja. Slutade med att Alex lovade på sin mammas död att vi skulle komma på efterfest där. För så blev det ju verkligen.

  

Efter ett tag kommer flickorna, Pernilla, Sara och Laura och vi hugger in på en grymt god nyårsmiddag. Vi sitter och chillar lite (jag så mätt så att magen värkte) för att sen börja ta oss mot tåget och Södertälje (nej, vi skulle inte på blattefest som somliga verkar tro). Vi hamnade hemma hos Jocke där det var ganska så proppat med folk. Och där var vi resten av kvällen och hade väldigt skoj. Ett askul nyårsfirande blev det =)

    

Under kvällen hände en hel del skoj. Som örådet inne på toa. Vet inte riktigt vad vi gjorde där inne, skulle ha lite allvarligt snack om vad som hade hänt på Halloween, vilket slutade med att Adam säger:
   "Tysta nu! Vi ska rösta. Det är öråd det här. Vilka röstar för att Sara åker ut?"
Adam ensam räcker upp handen. Sara måste självklart ge igen:
   "Vilka röstar för att Adam åker ut?"
Allas händer åker upp. Örådet var därmed avslutat.

 

Folk fick även för sig att byta grejer med varandra. Tror det började med Adam och Alex som bytte byxor. Jag kom in i köket medan de visade upp sina rumpor för kameran, Alex i ett par förstora jeans och Adam i lacktights. Därefter flöt det på. Vet inte riktigt vilka som var med i leken, men hetast den kvällen blev ju helt klart Adam i strumpbyxorna. Haha!

Jag ville absolut inte sova kvar heller. Mina argument för saken var stenhårda och ingen kunde övertala mig.

   "Alex är min vägledare"   

   "Du kan väl sova här?"
   "Jag ska åka hem med Alex."
   "Men sov här?"
  
"Nej, du får fråga Alex."

Inte fick vi tag i någon taxi hem heller, istället hoppade vi på nattbussen till station och därefter kom Patrik och Thomas farande i en gul liten bil och plockade upp oss. När vi började närma oss hem kom Alex på vad hon hade lovat grannkillarna.Genast kommer hon på en plan för att undvika att de skulle se oss de få stegen från bilen till huset.
   "Hörrni, nu måste vi krypa ut. Jag lovade på min mammas död."
Vi kröp inte. Riktigt så puckade är vi inte...

Så det var mitt nyår det. Riktigt jävla kul. Dock var inte dagen efter lika skoj, men det är väl smällar man får ta. Jag och Alex lämnade knappt sängen på hela dagen medan Patrik och Thomas satt och flinade åt någon konstig film om riddare och Robin Hood. Filmen höll på i en evighet och jag förstod ingenting. Däremot gillade jag Sickan och hans vita kisse =)   Tack i alla fall för ett underbart nyårsfirande allihopa!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

Den bilden på mig och Pernilla är ju verkligen asful på mej, fulaste jag sätt.
Men kul var det den kvällen:D

2008-01-06 @ 22:36:53
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0