Varför röka när man kan kröka?


Uppsala reggae festival. Så underbart.

Tjejorna och jag åkte in så vi var där redan vid tolv. Solen strålade och getingarna surrade. Vi började med att avnjuta en sallad och kika lite smått på graffittimålarna. Därefter skulle vi ta en kall cider i solen och kolla skatetävlingen, men icke. Getingäcklena förstörde allt. De surrade, de anföll, de stacks och de var överallt. Men så fort vi klunkat i oss drickat fortast möjligast (vi kom ju på att det var ju inte våra söta ansikten getingarna var efter utan våra söta drickor) kunde vi sätta oss uppe vid rampen och glo på pojkar på brädor.

 


Här blir jag jagad av en svärm med getningar

Därefter bar det av mot de olika scenerna. Vi sprang emellan stora scenen och tältscenen titt som tätt och njöt av den bra musiken. På kvällen kom det som jag och Alex väntat mest på, Beenie Man. Lyckliga stod vi och dansade medan Laura väntade på Burning Spears, som var den sista artisten. Mot slutet hade jag så äckligt ont i ryggen och benen så att dansa eller ens digga med till musiken var inte att tänka på. Stod och hängde på ett räcke och längtade efter en parkbänk att sitta på, vilket ledde till att jag nog inte uppskattade Burning Spears speciellt mycket. Tror t.o.m. jag gav ifrån mig en stor suck när han dök upp på scenen för en andra gång, men hey, min rygg var på väg att brista xP



 

Efter allt stoj och stim och den mäktiga känslan av att stå i den stora folkmassan och digga hängde vi på Max ett tag. Laura och Alex hängde nästan däckade över bordet. Tydligen såg de inte allt för pigga ut.
Kille: "Är dina kompisar lite trötta eller?"
Jag: "Lite grann sådär."
*Alex och Laura vaknar till liv*
Kille: "Jag var bara tvungen att kolla hur ni mådde, de ser ju helt sönder rökta ut."
Han hade tydligen blivit dissad av sina polare och tappat bort sin efterfest så han hängde med oss och såg till att vi kom iväg till bussen (efter att ha föreslagit att vi skulle dra iväg någonstans och dricka sprit, varav han insåg att vi inte hade någon sprit). Verkar som om han trodde att vi inte skulle klara av det själva, men han var riktigt roligt sällskap, så jäkla skön.

Det var en rolig dag, även om vi inte var så jätte taggade, med det tog på krafterna, helt klart. Ser fram emot nästa år då vi ska smita in. Vi passade på att planera detta under dagen. Antingen simmar vi iland på festivalområdet eller så tar vi en liten gummibåt och paddlar oss fram. Önska oss lycka till.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

HAHA, ser det framför mig när ni kommer paddlandes i en gummibåt i Fyrisån.. :p

2008-08-11 @ 19:26:46
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0