En galen utekväll

Lördag, utgång i Uppsala


Alex och jag körde på en förfest i min partybil. Jag körde, Alex drack. Framme i Uppsala spöregnade det, jag kunde inte se linjerna i körfälten eller någonting pga regnet så chansade lite och hoppades på det bästa. Vi tog oss ju fram i alla fall. Parkerade, hiva upp en cider och staplade ut i regnet. Vi sprang som tokar, i alla fall så gott som det går i högklackat, tajta klänningar, klunkandes en cider och skrikandes för fulla halsar. Någon som förstår att folk glodde?

   
Jag och Alex körde på "den lilla svarta"


Lite dränkta?

Jennie: "Jag är ju trekvarts estisk."
Alex: "Jaha, är du trekvarts lesbisk?"

Alex och jag blev ju lite sms sugna:
A&E: "Vi ville bara höra när du ville festa med oss?"
V: "He He När som helst. Men du och jag ska mysa innan dess =)"
A&E: "Alex då...?
V: "Hmm, på myset oxå??=)"
A&E: "Alex skyddar Erika."
Haha, bra att veta att Alex, min vägledare, hjälper mig i här i livet.

"För en gångs skulle är du inte fullast, Jennie."
"Nej, jag vet, det är ovanligt."


Hamnade ju på People, som vanligt, tillsammans med Jennie. Där avnjöts både cider och vin och det slank även ner något av lakritssmak. Vi dansade och träffade både nya och gamla bekanta.


Nattbussen hem var alla glada, men trötta.

Bilen hem.
Pappa: "Har hon däckat där bak eller?"
Erika: "Haha, ja hon sover!"

Kommer ut ur bilen.
Alex: "Erika, jag kommer inte loss!" *rycker i säkerhetsbältet*
Erika: "Inte konstigt, du har ju knäppt det fel. *knäpper loss Alex som snubblar ut ur bilen*
Pappa: "Är Alex lite ostadig kanske? Haha"
Erika: "Hahaha, ja lite grann sådär"
*jag stöter till kompostgallret så det låter högt*
Pappa: "Ja, du ska ju inte skratta åt henne. Du är inte så stadig du heller."

Alex: "Äsch jag pallar inte."
Hon försvinner ut från badrummet.
DUNK
Pappa till mamma: "Haha, det där var nog Alex som försöker hitta sovrumsdörren"

Det var helt klart en superhärlig kväll. Låt oss göra om =)

//Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0