Tvångstankar


Ännu en zombie-dag. Dagen lång har jag zombat mig fram, tills nu. Nu är det dags att piggna till. Bra jobbat. Jag var t.o.m. helt död på dansen, vilket sker väldigt, väldigt sällan. Dansen om något brukar pigga upp. Men icke. Istället var det på bussen jag vaknade till liv. Satt och lyssnade på ett par väldigt gamla låtar och genast blev jag gladare. När det var dags att kliva av mimade jag till musiken. Det var så att t.o.m. jag började undra vad för något jag går på egentligen. Eller om jag kanske borde gå på något...

Dock var jag inte helt ensam om att bete mig underligt. En annan snubbe, efter att ha klivit på bussen, stod mitt i gången ett bra tag tills vi började rulla. Då går han fram till en av dörrarna och pressar först ena kinden mot fönstret, sedan andra kinden. Varför? För att det var varmt och han behöva svalka sig? Eller har han helt enkelt bara tvångstankar, att varje gång bussen kör iväg måste han pressa kinderna mot dörrfönstret...? Hmm, tål att tänkas på.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du skulle kommit på ful-festen! det var sjuktkul!!! Du missade verkligen något! :D

2008-04-04 @ 14:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0