Tur att man inte har tandläkar-skräck


Imorgon. Hemska dag. Jag tänker skippa skolan och ta en lång välbehövlig sovmorgon. Därefter ska mor och jag susa iväg in till Uppsala. Till tandläkaren. Fy attan. Jag har fasat för det här i någon månad nu och enligt mig själv, med all rätt.

Jag var inte helt uppmärksam när vi bokade tid med tandläkaren men det lät som om de skulle skära upp gommen på mig, stoppa in någonting och sen sätta ihop det hela igen. Efter att ha försökt förklarat det här för mig ett tag och jag förstod bara hälften (jag blev avskräckt vid gommen delen och ville inte höra mer) så förklarade de:

"Du kan få bedövning som är ganska stark. Du kommer behöva ha någon med dig som kan hjälpa dig hem då du kan få balanssvårigheter och liknande. Men det är du som bestämmer, vill du ha bedövning eller inte?"

Hmm, svårt beslut, ni tänker öppna upp gommen på mig, rota runt där uppe och sen sy ihop? Jag tror jag tar bedövning.

Dusch- och läggdags, hoppas jag överlever morgondagen. Det är jag som kör in till Uppsala också så risken är stor att jag hamnar åt fel håll på en enkelriktad gata och krockar (har till viss del hänt, krockade inte, men fick panik och körde upp på någon kant vilket jag tror att bilen egentligen inte tyckte så mycket om). Jaja, god natt med er.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Hoppas att allt gick bra hos tandläkaren..

2008-04-16 @ 10:11:37
URL: http://thores.blogg.se
Postat av: Therese

Haha två tyska muppar... xD

2008-04-16 @ 10:21:23
URL: http://thores.blogg.se
Postat av: Alex

Lycka till idag;)

2008-04-16 @ 11:05:48
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0