Irriterande busschaufförer


Kan man inte bli sjukt irriterad på busschaufförer ibland? Som t.ex. snubben vi hade imorse. Mitt busskort hade lagt av, men han vägrade inse det. Istället får han mig att testa kortet ett flertal gånger. Sedan torkar han av kortet och ber mig testa ett par gånger igen. Därefter tar han kortet, kollar på det och ber mig testa igen. Suck. Hur trög får man bli? Tillslut skriver han oläsligt på kortet och ber mig byta i skolan under dagen. Tack, äntligen, din sega jävel.

Så, jag sätter mig tillrätta på mitt säte. Tar av mig jackan och inser att det drar kallt. Tror ni inte han har takluckan öppen? Fattar han inte att det blir sjukt kallt!? Så jag darrade in till Uppsala, där han glömde en busshållplats och stängde dörrarna mitt framför nosen på oss för att sen inte öppna dem igen. Tack och tjohej.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0