Dags att betala tillbaka


Dags att betala tillbaka. Hur många otaliga gånger har inte mor hämtat upp mig mitt i natten? Efter krogen, efter en runda på stan eller efter någon fest. Hur många gånger som helst.

Så nu när man har skaffat det där lilla kortet är det plötsligt payback time. Igår satt jag uppe, trots ögonlock som klistrades ihop, ett bra tag. Jag väntade på att mor skulle ringa. När hon aldrig gjorde det gick jag och la mig. Då ringde hon. Hon skrek i luren och ändå hörde jag ingenting: Erika, kom och hämta mig vid Hörnan (hon rabblade upp massa olika hörnor så jag förstod ingenting, slutade med att jag bara åkte iväg med riktning mot Enköping).

Där plockade jag upp henne och hennes arbetskompisar och med hälsningen Jag är bara lite full satte hon sig i bilen. Därefter fick jag höra på frasen Gud va bra det är när ens barn kan komma och hämta en mitt i natten ett antal gånger medan jag körde runt och släppte av folk. Ingen verkade må dåligt, men konstigt nog stank det spya i bilen. Mys.

Äntligen hemma, med en svag doft av någons maginnehåll fortfarande fastsatt i nästan, somnade jag bums. Nu har jag vaknat igen och tänker dra in till stan. Dags att hitta en studentklänning. Hoppas bilen luktar fräschare idag.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0