Äckliga samtal


Idag hade vi redovisning i klassen om våra klockarbeten. Vi har designat klockor och förpackningar till klockorna. Min blev asful när jag gjorde den, men uppe i huvudet mitt är den fortfarande lika vacker. =)

I alla fall, strax efter redovisning började det spåra ur. På något sätt kom vi in på samtalsämnet bajamajor (fråga mig inte hur, typiskt min klass att göra alla möjliga konstiga kopplingar och vips så har lektionen spårat ur) och ja, nu tänker jag äckla er lite och återge samtalen.

Lärare Anna: Jag har två kompisar som var någonstans (jag kommer inte ihåg vart, lät som om de var på någon festival eller något) där det fanns bajamajor, jätteäckliga. Nöden har ju ingen lag så ena tjejen gick in där och började dra av sig byxorna. Mobilen hade hon i byxorna.
Klassen: Ååååh neeej! Den ramla i!

Anna: Japp, den gled ner i bajamajan. Den andra tjejen beslöt sig för att mobilen skulle upp så hon stack ner huvudet där och fiskade upp mobilen.
Klassen: Åååh vad äckligt! Ofta man tar upp den!
En tjej i klassen: Men vaddå, det hade nog jag också gjort.
Anna: Morgonen efter, då minnet inte riktigt var som det skulle, lånade en annan tjej mobilen. Utan att tänka på det började hon pilla bort lite smuts från mobilen och sa "Vad mycket jord du har under knapparna."

En tjej spann vidare på ämnet:
A: En kompis till mig var också på en bajamaja. När hon var klar skulle hon torka sig (här demonstrerade hon fint hur man torkar sig haha). Grejen var den att bajamajan var överfull så hon råkade doppa i hela handen...
Klass: Aaaaah! Blääää!

Ja, små äckliga exempel, både på hur klassens redovisningar kan spårar ur och på humorn i klassen. Don't we sound lovely?

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0