Onykter moder plågar sonen

Tjola hopp! Kände för lite mitt-i-natten-bloggande, så det fick bli så. Kom nyss hem efter att ha hämtat mor i Enköping (som Rebecka så vackert berättat så klarade jag min uppkörning i torsdags). Mor hade varit på middag med sina arbetskamrater och hällt i sig en aning mycket vin tror jag. När hon ringer för att be mig hämta henne låter hon glad och har en ovanligt ljus röst. Jag susar iväg mitt i nattregnet (en så underbar känsla att bara kunna ta bilen och köra iväg) och plockar upp henne. Väl hemma igen gör vi oss båda redo för sängen, mamma passar inte bara på att borsta tänderna på sig själv, utan även på vår vovve Zingo. Sen säger hon god natt och försvinner medan jag får för mig att tvätta lite. Så mitt i natten ställer jag mig och tvättar mina leggins, som nu så vackert hänger på tork. Klar med det smyger jag förbi bror Tims rum när jag plötsligt hör hur han skriker Försvinn här ifrån! Jag tittar in i rummet och ser mamma som står och brottas med honom och försöker mosa upp en kudde i ansiktet på honom. Han vrålsur, hon skämtandes att han kan ju inte slå sin fulla mamma och det hela slutar med att Tim kastar ut henne och smäller igen dörren i ansiktet på henne. Haha =) Har faktiskt nog inte sätt mor min sådär full någon gång, inte för att hon var jättefull ikväll, bara lite onykter, men ändå...
  
Så, ikväll var alltså första gången jag någonsin körde bil helt på egen hand. Jag var lite nervös när jag släppte av mor i Enköping och sen skulle susa iväg helt själv. Men när jag väl kom iväg, hade ställt in radion på The Vocie på högvolym så kändes det fantastiskt. Jag körde. Helt själv. Ingen som sa åt mig att du gör ditt och datt fel eller åk hit och dit. Helt underbart. 
   Själva uppkörningen gick plättlätt. Jag var inte så jättenervös innan. Eller jo, jag var nervös men jag sysselsatte mig hela tiden så jag hann inte riktigt känna efter. Väl på uppkörningen fick jag göra bland det enklaste sakerna. Köra lite landsväg, vända vart och hur jag ville, köra lite stadskörning (dock undvek vi alla komplicerade korsningar) och sen var jag klar. Jag var helt förvånad hur lätt det hade gått. Och nu har jag KÖRKORT! Haha =)

 
Juste, jag har färgat mitt hår nu också, det blev av förra helgen. Mor var verkligen emot det, men jag lyckades övertala henne att hjälpa mig. Så hon hälde i blonderingsmedlet i huvudet på mig medan hon suckade att hon förstörde mitt hår. Att jag skulle se ut som en morot efteråt. Men icke sa nicke, ingen morot här inte. Blev lyckat, egentligen inte en så stor skillnad men... Sen när blonderingen var klar satte jag igång att själv färga dit en svart slinga i håret. Och det blev suveränt det med. Hehe. 

Idag fick jag och Desse hoppa in i tv-studion på skolan för att hjälpa Chatrin. Desse och jag fick sitta och läsa upp något papper om vad vi höll på med på i våran klass och sådär medan Chatrin spelade in och Adam skötte ljudet. Efteråt (!) talar Chatrin om att den här filmen kommer hamna på webben, på guc:s hemsida. Jippie, precis vad vi ville. Not. Men det var ganska kul i alla fall, så nu får man väl bara hoppas att man inte ser allt för dum ut på den där filmen...

Förresten, min kusin har skaffat blogg. Tycker jag är väldigt roligt för att jag tänkte bara för någon dag sedan att hon om någon borde ha en blogg. Hon gör alltid massa knäppa saker och skämmer ut sig. Urkul att läsa om ju. Haha. Så den tycker jag att ni ska spana in www.Alindgren.blogg.se 
   Men nu är det sovdags för min del. Puss och God natt på er!
// Erika

  

Kommentarer
Postat av: Alex

hahaha! schyst av dej;P

2007-09-24 @ 13:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0