Lill-lördag

Så har man testat lill-lördagen i Uppsala också. Fy fan för dagen efter kan jag ju börja med att tala om. Jag och Desse hade snackat om att gå ut och parta på krogen i någon vecka, så när Markus, den roliga och lustiga thailändaren, bjöd med oss till Lotus där det var gratis buffe, hängde vi gärna på. Så jakten på en sovplats började och pågick fram till onsdag morgon. Då hade vi gett upp tankarna på att kunna slagga över i Uppsala (Desse är från Östhammar, så hon har också en bra bit att åka för att ta sig hem) så vi sket i krogen. 
   I skolan berättade vi vårat sov-problem för Angelika som också funderade på att gå ut under kvällen, hon hade precis fyllt 18 så hon var väl lite extra sugen. Elin, som kanske skulle följa med sa i en skämtsam ton att vi kunde ju tälta. Jag kunde se hur Desses ögon lyste till och vi båda fick stora flin i ansiktet, varför inte tälta utanför skolan så skulle vi inte ha så långt att gå dagen efter? Sen dök problemet upp med att hitta ett tält. Desse erbjöd oss glatt hennes leksakstält, som anske var en kvadratmeter. Efter några timmar var det bestämt, Desse skulle hem, leta reda på det lilla tältet och vi skulle klämma in oss fyra personer (två av dem väldigt långa) där. 


Jag dansar med Björklinge-bon Christoffer, tror jag.

   Jag for iväg på min dansträning, men efteråt meddelade Desse att vi skulle inte alls tälta, utan sova hemma hos Elin. Väl på stan möttes vi alla upp; jag, Desse, Angelika, Emelie och Markus och hans många polare. Någon Elin skulle inte med. Vrålhungriga stegade vi bort mot Lotus. Emelie och Angelika gick in direkt, men Desse och jag stod utanför och väntade på någon, vet inte vem. I alla fall fick vi köa en evighet, vi frös, magen höll på att skrumpna bort, någon hotade med att snart sätta sig på gatan och kissa, Wirre stack ut huvudet och hälsade (han jobbade där och hade lagat maten vi snart skulle gluffsa i oss) och tillslut fick vi komma in. Bara för att mötas av en vrållång kö till maten. Och jag verkligen hatar att köa. Inte har jag något tålamod när jag är hungig heller. Tvärrt om, är jag riktigt, riktigt hungrig sitter jag och föreställer hur huvudena ryker på alla som överhuvudtaget tittar på mig, en väldigt trevlig tjej med andra ord. XP
   Väl framma vid maten tar det slut. Markus hoppade fram och ryckte åt sig den sista kyckling biten. Desse och jag fick smaka ett varsitt chips av Marcela (ingen aning om hur det stavas). Sura lämnade hela gänger Lotus, de hade ju inte ens tänkt öppna dansgolvet. Istället hamnade vi på Seven där vi hade grymt kul, även om vi fick betala inträde. Trots att jag och Desse sprang dit!! Andfådd och lite små bitter över att jag var nästan pank stötte jag på PW i kön som skulle ut och bli vrålfull (han hade också nyss fyllt 18 så han tyckte väl att det lät bra), vilket han även blev, haha.
   Annars så hade vi en väldigt trevlig kväll med Tequila och roligt sällskap. Dags att ta sig hem till Elin, Desse hittade en annan sovplats hemma hos en kompis, så det blev jag och Angelika som tog en taxi dit bort. Väl där hamnade vi inne i ett förråd, Elin och Angelika hade städat där inne tidigare på dagen så att vi kunde sova där. En matta och två ouppblåsta madrasser låg på golvet (vi orkade inte blåsa upp dem så vi sov så) så Angelika och jag slog oss ner och mumsade i oss hennes Pommes Fritte. Angelika bestämde sig för att tvätta bort sminket och ställde sig vackert på duschens kant (ja de hade en dusch i förrådet) och balanserade där i en väldigt vacker ställning medan hon duschade sig i ansiktet. Undertiden upptäckte jag äckliga vidriga spindlar under duschen och senare hittade Angelika en i sin sovsäck (!!!), men tillslut somnade vi gott. I några timmar i alla fall.
   På morgonen kom Elin och väckte oss, jag var verkligen död. Hemskt trött. Sen plågade vi oss igenom skolan hela dagen, jag halvsov så fort jag fick en chans (vilket var på religionslektionen och i korridoren i skolan). Senare piggnade jag till (efter en bit pizza) och jag stack iväg på ännu en dansträning. Bör läggas på minne: Gör inte piruetter och andra snurra-runt saker efter sömnbrist och bakfylla, det är inte bra för varken huvud eller mage. haha.  =)
/Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0