Inredning med City


Okey, det känns som om det börjar bli lite mycket bloggande om inredning här nu, men det är det jag sysslar med om dagarna så det blir ju lätt så. Har återigen varit i skolan idag. Jag och Desse fortsatte med vårat lilla rum. Gick riktigt bra idag, även om tiden gick lååångsamt. Men vi har varit duktiga. Skurat golven TRE gånger för att få det så fint så fint. Plust att vi har i princip tvättat dem en gång för hand också, när vi skrapade bort färg och fula svarta streck. Råkade ge golvet lite fula fläckar med något starkt färgbortagningsmedel, men så kan det gå. Vi hittade ju inget annat =)

Haha, Desse och jag fördriver tiden med att lyssna på radio. För det mesta lyssnar vi på City (106,5 tror jag), för det finns inte så mycket att välja emellan i skolan. Hur som helst, vi har blivit förälskade i låten Andas med Martin Stenmark. Inte för att den egentligen är vidare bra, utan för att Desses variant på låten är så oerhört vacker. Hon sjunger högt med i låten på sitt egna lilla vis. Så idag kom hon på ideen att vi skulle maila City. Vilket vi gjorde. Sen satt vi spända framför radion hela dagen för att se om de läste upp vårat mail. Vilket de aldrig gjorde =(

image78
  
Senare var Desses polare Tobbe på gymmet, där de av en slump spelade just City. Tror du inte han hör Jens (radioprataren) läsa upp ett mail från två tjejer på GUC som håller på att inreda ett rum som gärna vill höra Martin Stenmark med låten Andas och avslutar med hälsningen Rulla lugnt och kör tungt på nya E4an. Hahaha! Tydligen tyckte Tobbe vi var lite konstiga (fast han borde ju vara van om han har känt Desse hela sitt liv, hehe), han ringde upp Desse och påpekade vilken konstig låt vi önskat. Hehe. =)
Nu funderar vi på att skriva ett till mail, fast till de som snackar på morgonen, för vi fick ju aldrig höra låten. Eller vårat mail.

Sen nu på kvällen har jag dansat lite. Hade streetdance träning, vilket var så jävla roligt. Längtar redan till nästa vecka. Tur att jag har showdans imorgon också. Så grymt kul!

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0