APU, APU, APU

APU. Så spännande, så roligt, så fantastiskt. Eller inte.
   Varken Desse eller jag har någon praktikplats och hade ingen aning om när vi började imorse så vi beslöt oss för en liten sovmorron. Så jag stod utanför skolan runt tio när jag fick sms av Desse, som kom en liten stund innan mig och hunnit snacka med lärarna, där hon berättade att vi åkt in till skolan i onödan. Kul. Precis när jag nådde dörren liksom. Det visade sig att de som inte har någon praktikplats ska vara hemma alla dessa veckor och ringa runt för att försöka få tag på en. Skönt. Slapp man skolan i åtta veckor då. Men vad fan gör jag de fem veckorna jag inte har någon praktikplats!? Kul att dra runt flera veckor här hemma helt ensamen, alla andra håller ju till i skolan. Kommer bli galet rastlös! Eller deppa ihop och ligga i sängen ända fram till lovet. För då kommer alla glada ungar tillbaka från skolan och veckorna efter det har jag faktiskt lyckats få praktik.
   Men ja, det ordnar sig säkert. Har ju träningar och sånt, plus att precis varenda kotte har ju inte praktik och alla går ju faktiskt inte i skolan. Och det ska ju faktiskt bli grymt skönt med långa sovmornar. =)

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Du kan ju alltid komma och hälsa på mig på min praktikplats och sen efter det så kan vi ju gå på stan! :)

2007-10-03 @ 20:08:32
URL: http://thores.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0