"Back in Tumba"

Idag kom jag hem från kusinen. Kom dit i tisdags, mötte Alex (kusinen), Lillan och Laura på centralen och tillsammans tog vi tåget till Tumba. Väl framme sa Alex och jag adjö till flickorna och begav oss till Tumba centrum med Ica där vi skulle köpa godis inför Desperate housewifes kvällen. Påvägen utbrister Alex, Back in Tumba, Erika. Hur känns det? 
   Några minuter senare har vi anlänt hemma hos Alex. Där möter vi hennes moder som är grymt upprörd. Hon har precis blivit av med sin handväska. En attans gubbe hade på kvällen kommit och ringt på dörren, påstått att han var från securitas, eller vad det nu heter, moster hade tackat nej och han hade försvunnit. För att strax senare komma tillbaka. Medan moster sitter i soffan hör hon hur någon öppnar ytterdörren och för att strax efteråt stänga igen. Hon trodde det var någon av mina andra två kusiner och reagerar inte. Förrän strax efteråt då hon ska ha sin väska, som är spårlöst borta. Den jäveln har varit in och knyckt väskan medan alla var hemma! Så hon blev av med plånbok, körkort och bilnyckel. Som tur var fick de inte tag i hemnyckeln. Eller bilen, för den körde hon iväg och ställde någon annansstans. Så ja, back in Tumba. Haha.

Resten av dagarna var trevliga i alla fall. På onsdagen åkte Alex och jag till Skärholmen för att spana in mitt nya jobb. Så Alex guide guidade runt mig där och presenterade mig för informationsskärmarna, vilka inte riktigt var mina kompisar, men det ska nog ordna sig. Dessutom lyckades jag hitta en mössa som jag blev någorlunda nöjd med =)

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0