Totally blank

Idag känner jag mig helt blank. Jag orkar inte tänka, inte känna och jag vill det inte heller. Känner mig bara allmänt korkad. Ibland kommer såna dagar, när man bara vill gömma sig, krypa ihop till en liten boll och aldrig mer röra sig. Inte tänka på någonting. Med risk för att låta lite pantad, men har ni tänkt på hur mysigt det ser ut när hundar kryper ihop till små bollar? Rullar ihop sig och kör ner nosen i svansen, ser inte det underbart mysigt ut? Om jag hade en hårig liten svans (och var lite vigare) så skulle jag också krypa ihop så. Speciellt dagar som dessa. 

En annan sak jag tänkt på och är ganska säker på att jag inte är ensam om att funderat på det, är varför man gör sådana puckade saker ibland. Varför tänker man helt enkelt inte efter? Det är som om hjärnan slutar fungera, den hänger inte alls med. Jag vet inte hur många gånger jag har ställt mig frågan vad faaan har jag gjort!!? Senast idag faktiskt. Och igår. Och dan innan det också. Hmm... Har nog gjort ganska mycket korkat på senaste tiden. Kanske dags att börja tänka efter lite, fast jag kommer väl bli påminnd om det varenda eviga dag framöver, men jag får väl skylla mig själv....

Jaja, vill avsluta med någonting glatt i alla fall. För det har faktsikt vart en ganska trevlig dag trots allt. Visserligen har jag mest åkt buss, tror det sammanlagt blivit runt fyra timmar. Men för en gångs skull har jag bara tyckt det varit mysigt. De första tre timmarna sov jag bort, verkligen sov som en stock, slapp tänka på allt, bara gled bort till ingenstans. Den sista timman ägnade jag åt att lyssna på underbart bra musik och fundera. Verkligen fundera. På allt mellan himmel och jord; vad jag gjort, vad jag vill göra i framtiden, på små skogstroll, vart jag skulle kunna tänka mig bo, på hur söta och pantade kor ser ut, hur det var att vara liten, på skolan, på kärlek, på killar, på vänner och på kvällen innan. Var på studentskiva kvällen innan med Jennie. Det var en ganska okey kväll. Kunde vart roligare, men det var helt okey. Synd att Fredrik, den enda vi kände i klassen som höll skivan, försvann spårlöst. Hehe, vi chansade på att han hade däckat någonstans, men det visade sig att det var nog kanske inte sant. Men vi mötte sånt underbart skönt folk, garvade hela kvällen åt vissa utstyrslar. Några hade ju klätt ut sig så sött så sött. Favoriterna var helt klart Gratis-puss-lådan och flugsmälls-killen. Shit vilken skön kille, han sprang omkring helt galen hela kvällen med flugsmällan i högsta hugg, störtskön. Tror jag garvade varje gång jag såg honom och puss-lådan. Haha =)

Puss till er alla!     //Erika (med K, tihi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0