Sommar

Äntligen verkar den ha kommit, den längtade sommarvärmen. Jag vill tillbringa varje minut utomhus och göra alla möjliga sommriga aktiviteter. Jag vill ner till stranden och chilla med polarna, drömma mig bort i solen och höra allt stoj och stimm runtomkring, för att sen svalka av mig med årets första dopp. Jag vill sammla ihop ett gäng, åka iväg till någon mysig plats för att ha grillfest. Det känns så underbart att det bara är några få, få dagar kvar, sen är det sista sommarlovet här.
   Är inne på den sista lilla biten innan skolavslutningen och allt är hur slappt som helst. De få lektioner som faktiskt blir av känns inte ett alls dugg seriösa då de hålls ute i gräset och solen. Senaste dagarna har gått åt till kubb och brännboll, kommande dagarna blir det fotboll och mera kubb. Älskar sista dagarna innan lovet. Alla är glada och förväntansfulla. Speciellt de som tar studenten nu. Jag kan inte fatta att tiden går så snabbt. Snart står de där i sina vita mössor med blommor runt halsen och champangglas i handen, förhoppningsvis med massor av spännande ideer inför de kommande åren. Helt ofattbart, det är redan dags att säga hej då till våra söta små treor. Och jag är så avundsjuk.

/ Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0