Nu drar jag

Ute skiner solen och då och då kommer svaga vindpustar. Himlen är blå, utan ett fluffigt moln så långt ögat kan nå. Känns lite segt att låsa in sig inomhus hela dagen med ett sådant väder, men det kommer det bli värt har jag en känsla av. För idag ska vi åka. Lilla Erika hade tänkt att dra till Thailand i tre veckor, luffa runt på olika stränder, se mycket nya saker och ha jävligt roligt. Synd bara att det är regnperiod där nu, hoppas det inte blir allt för mycket regn, det skulle ju vara kasst. Lite sol vill vi allt få se. I alla fall så känns det väldigt konstigt att det är redan idag vi ska åka. Tiden har gått så fort, det är så att man nästan får panik, man hinner inte med. Det är redan sommarlov och om ett antal timmar kommer jag vara framme i Bangkok, redo för solstolen. ;)  Men för bara för ett tag sen, som känns som ett par dagar, var det vinter och kallt och ruggigt. Man drog på sig tjocka strumpor, långkalsonger, varma vantar, långa gosiga halsdukar och dök ner i den största jackan man kunde hitta. Allt för att undvika den kalla vintermorgonen då man var tvungen att kliva upp vid 6 för att hinna med bussen till skolan. Väl i skolan var det ju lika kallt, man skulle kunna tro att elementen inte blivit uppfunna ännu... Då var det tur att man hade sina vänner som värmde upp i de kalla stunderna. 
   Nu är redan sommaren här, med allt vad den för med sig. Midsommar i helgen, något jag verkligen inte kan förstå. Hur kan det redan vara dags att dansa runt med blommsterkransar i håret och vräka i sig av sommarmaten? Fast nu blir det ju inte så för mig, tror inte ens vi kommer fira midsommar, men mig gör det inget. Istället får jag hoppas att Rebecka får det trevligt här i Grillby (om hon nu ska vara här) och att hon vinner brännbollen. =)  Kommer sakna dig och alla andra under min lilla tripp, men vi ses snart! Puss på er och ha en ruskigt trevlig midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0