I've got a cheeseburger in my pocket

Yo!

Var ett tag sen jag såg min lilla Jennie, därför bar det av ut på krogen för att ses och festa loss. Så efter en trevlig dag i stockholm tillsammans med mor, moster, mormor och kusiner (en dag då Alex visade sin skills i matte och lärde sig konsten att räkna ut hur gammal en hund är) blev det till att snabbt hoppa in i duschen och kasta i sig mat. Stressad och av någon anledning arg som ett bi klev jag på bussen i Skolsta och där satt den lilla flickan. Genast blev jag på bättre humör. Då vi nådde Uppsala hade mitt humör höjts till en väldigt glad nivå och jag var riktigt sprallig över att träffa Jennie igen. Dock var jag fortfarande lite grining på mitt spretande hår så vi styrde stegen mot biografen för att beslagta deras toa och spegel, där vi hamnade ett tag. Jennie lyckades med konsten att sitta på toa och måla naglarna samtidigt. Precis när kön till toan börjar fyllas på hör jag hon ropa genom dörren "Erika, jag har ett litet problem." Visade sig då att hon inte visste hur hon skulle få på sig strumpbyxorna igen. Men då hon hade ett superlack så ordnade det sig ganska fin fint.

Förfesten: Babybeer i parkeringshus och smuttsiga fötter (parkeringshus är visst väldigt smuttsiga, gå inte barfota därinne, ett litet tips). Därefter bar det av till Lotus, där vi skulle möta Micke och hans polare. Tog varsin drink och satte oss för att snacka lite. Undertiden lyckades Mickes polare föröka sig (de blev pånått sätt alltid fler och fler efter varje rökpass) och tillslut satt Jennie och jag där med ett helt gäng killar, tills alla splittrades upp för att ta sig till dansgolvet (det var iaf dit jag var på väg, resten har jag ingen aning om vart de skulle). Blev hindrad av att jag stötte ihop med Serop, en liten snubbe jag snackat med på msn, men aldrig mött på riktigt. Han visade sig vara trevlig och jag lärde honom hur han skulle ha sina solbrillor på huvudet, dock förstod jag aldrig varför han hade med sig solbrillorna på krogen...  
   Martin var DJ för kvällen och precis när han spelar den bästa musiken den kvällen, var det tydligen rök- och sedan kissdags. Så det blev inget dansa då heller. Istället stötte jag ihop med Jesse, som jag aldrig riktigt heller pratat med förutom på msn, fast han också gick på guc, jaja, fick iaf en supergod mintshot av nått slag av honom. Den va riktigt mums, smakade typ tandkräm XD
   Sen drog Jennies Micke och hans polare, så då vart det bara jag och Jennie kvar av gänget som vi kom dit med. Men då lyckades jag äntligen få med henne och dansa ett slag. Eller så var det jag som dansade själv, dansade gjorde jag iaf, haha. 
   Bartendern var lite lustig. Han började kladda på mig. När vi beställde något att dricka fiskade han fram en penna och började rita i min hand. Ett litet hjärta och ett hej. Haha. Sen klagade han på när jag svarade med mitt "hejsan hejsan" och att mitt hjärta såg ut som en rumpa. Jennie ville också ha ett litet hjärta i handen så hon tiggde ett av den andra bartendern. Sen fick vi massa goda apelsiner. Mums =P
   Resten av Lotustiden gick åt till att dansa och springa runt. Ska jag vara helt ärlig så är jag väl inte ens riktigt säker på vad jag gjorde =P

image28 image29 image30
                               Jag och Jennie                     Cheeseburgerkillen till höger :)

Jennie och jag gjorde misslyckandet med att "missa" bussen hem, vet inte riktigt hur det gick till, men kvar i Uppsala blev vi. Först letade vi efter en sovplats, vilket misslyckades totalt. Jennie ville gå till Sunnersta, men jag tyckte att det var väl ändå lite väl långt. Ont i fötterna hade jag också. Så istället hängde vi på torget ett bra tag och satt och klurade på vart fan vi skulle ta vägen. Efter en stund dök två killar upp som Jennie snackat med på krogen. De var störtsköna. Den ena var från Texas och kunde inte svenska. Mitt upp i ett samtal avbryter han med "Look what I've got" eller nått liknande och drar fram en hamburgare ur bakfickan. " A cheeseburger."
   Jag dör av garv och gör inget annat än att garva den närmaste halvtimmen, kunde absolut inte förstå vad fan man gör med en cheesburgare i fickan. Han förklarade "I was hungry" och jag garvar ännu mer. Den ena killen trodde jag skulle kvävas. Men det var lugnt det roligaste på hela kvällen. =)
   Efter en timme ungefär bestämde sig pojkarna för att cykla hem, jag garvar fortfarande och vinkar lyckligt hej då. Sen var det ju dags att lösa hur Jennie och jag skulle ta oss hem, vilket vi sket i. Beslöt oss för att ta första morronbussen till Hummelsta och slagga hos Fredrik (som bor tre minuter ifrån Jennie, förstår inte varför vi inte gick hem till henne, men, men). När vi skulle hoppa på bussen upptäcker Jennie att hennes plånbok är borta, mindre bra. Jag får betala hennes buss också och sen sitter vi halva bussresan och kramar varandra, jag för att jag var trött och Jennie för att hon frös. Haha. Iaf, så var det en lyckad och skojig kväll. Älskar hamburgarekillarna, störtsköna =P

// Erika

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, duktiga som lyckades missa sista bussen hem.. xp
kul att du träffade Jesse. Nästa gång då måste du träffa hänget, mobbar å utstött. FAST då ska jag vara med! :D

2007-07-24 @ 19:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0