Små grodorna i uppförsbacke




Nu sitter man här och taggar inför ikväll. Rebecka är på match och om en timme ska jag åka och plocka upp henne för att dra in till Enköping och krogen (dock blev det inget afterski tema, synd, jag tyckte de va bra uppvärmning inför fjällen). Känns som om det varit en lång kväll. Klockan är ju ändå bara halv nio och jag har hunnit med hur mcket som helst. Fast inte städning av rummet (allt för jobbigt för att hinnas med).

Bror och jag hade för ett tag sen en trevlig liten promenad med Zingo. Tim hatar att va ute och gå så istället blir han helt dryg och jätterolig.
Tim: "Jag tror jag kan gå fortast."
Jag: "Knappast."
Tim: "Joho, ska vi tävla? Från den lyktstolpen till den andra därborta."
Jag börjar gå fort som fan, tror jag i alla fall för det är ingenting i jämförelse med Tim. Värsta apstilen. Böjda ben och största jävla kliven i världens snabbaste takt.
Jag: *asgarv*
Tim: "YES! YES! Jag vann! YES! Du va ju askass jue! YES"

Resten av promenaden fortsatte de små tävlingarna. En gren gick ut på att hoppa på ett ben så långt som möjligt. Jag skulle ha vunnit, men Tim berättade inte regeln att man får fuska, så tyvärr vann han igen. Han vann nog allting.
   En annan gren var att hoppa grodhopp upp för en backa. Fett jobbigt så vi gav upp båda två =)
//Erika


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0