En kväll med Tumbagänget

Okey, idag tänkte jag försöka mig på att skriva om helgen. Har inte haft lust eller ork innan. I fredags var jag fett taggad på att dra ut på krogen (fast jag inte hade råd). Det blev ju inte så, vilket jag tror att jag redan nämnt, så istället satt jag lite sur och funderade på vem man kunde höra av sig till som kanske hade några roliga planer för sig under kvällen. Tänkte genast på Alex (hon har jämt något skoj för sig) men bestämde mig för att jag skulle låta henne va den helgen (är ju där varje helg nu haha). Men det slutade med att hon hörde av sig på fredagskvällen och sa att jag skulle komma dagen därpå för då skulle vi dra till Odenplan.

 
Hemma hos Alex.   |   Alexs vackra vägg =)

Lördagen fick alltså börja med en färd till stan, skulle kolla lite julklappar och annat hemligt. ;) Därefter sa vi hejdå till Lillan och stan och Hej moster och Tumba. Hem dit och fixa sig iordning och käka, träffa Pernilla och sen dra till Odenplan. Där mötte vi Lillan, Patrik och John. I princip samma gäng som förra helgen. Fast den här gången drog vi hem till Thomas, som jag i tidigare inlägg har råkat kalla för Tommy. Haha pga mig så blev han kallad Tommy ett antal gånger under kvällen (vilket jag naturligtvis inte sa var mitt fel).

  
Thomas, jag, Alex och Patrik.   |   Poppo och Pernilla   |   Förlåt Alex, men jag var tvungen. Du och Patrik är så himla söta. Men sötast är avbsolut Knut uppe i hörnet =)

Roligast på kvällen var lätt när jag och Alex skulle smyga hem. Alla hade däckat (stackarna klämde ihop sig tre i soffan, lilla John fick ligga i fotändan som en liten hund) men Alex vaknade vid sju så hon smög upp och väckte mig för att säga att hon ville åka hem. Tydligen hade hon räknat med att jag skulle vara svårövertalad och svårväckt så hon övade in ett litet tal för att få mig att gå upp. Men när jag väl vaknade och hon sa att hon ville hem var jag glad som en lärka och steg upp utan minsta lilla protest. =)
När vi väl skulle smyga ut kom vi på att vi kanske skulle väcka någon och be den låsa efter oss. Så jag smög in till Thomas och försökte försiktigt väcka honom. Då han inte vaknade började jag ruska honom. Tror ni han vaknade? Nej. Så tillslut gav jag honom en rejäl knuff. Ingen reaktion. Så Alex försökte istället väcka Patrik, vilket gav samma resultat. Haha, men stackars John vaknade med ett ryck och ett aj (tydligen inte så skönt att sova i fotändan). Så gav vi oss iväg.

 
Alexs och min frukost på stationen halv åtta på morgonen. Vaddå vi var trötta? ;)

Kul var också toabesöken.
Jag öppnar dörren in till toan. Alex skriker högt, jag får panik smäller igen dörren. När jag vänder mig om glor alla ute i vardagsrummet. Jag: "Det var visst upptaget där."

Jag: "Låsen verkar inte funka på det här stället."
Alex: "Haha gör dem inte?"
Jag: "Nej. Och vet du? På praktiken visste inte jag hur man låste så jag fick sitta såhär." (Jag visar min fina stil då jag håller krampaktigt i dörrhandtaget och vi båda asgarvar.)
Någon i vardagsrummet: "Haha, man hör Alex ända ut hit. Haha"

Kommentarer
Postat av: Alex

hahahaxD

2007-12-14 @ 09:54:35
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0