Lotus, The Voice och Jakan

Vilken underbar helg jag har haft! Mest tack vare alla underbara människor jag har mött, konstigt hur lilla jag kan känna så många härliga människor (och jag är släkt med en utav dem). Hehe. I alla fall så började fredagen med lite jobb och sen drog far och jag till Ackes för att köpa färg och tapeter. Har börjat måla i rummet nu!! =)
   Väl hemma igen vart det direkt in i duschen, sminka sig, kasta i sig lite mat och på med nått snyggt ur garderoben. Rebecka kom inspringandes från huset brevid för att hon ville låna mitt röda skärp, för att piffa till hennes annars svarta snygga outfit med lite färg. Sen drog vi båda över till henne för att invänta ett samtal från Rebeckas moster Sara. Ikväll skulle det bli korgen (igen) och återigen hade vi tänkt hedra Lotus med våran närvaro. Men först skulle vi hem till någon rich Uppsala-kille för att förfesta. 


Tanken var den att Rebeckas mor skulle skjusa oss två till skolsta, där Rebecka skulle bli upplockad utav moster Sara och någon Olin för att tillsammans med dem åka in till Uppsala och förfesten. Jag bör kanske tilläga att vi inte hade tänkt förfesta med någon tråkig 40-årig moster utan Sara är jämn gammal med oss och är en riktigt härlig tjej med skoj humor. I vilket fall som helst så skulle Rebecka åka med dem medan jag (som inte fick plats i bilen) själv skulle ta bussen in. Då Sara och Olin vart försenade (Olins frisörs fel fick vi reda på senare) så slutade det med att både Rebecka och jag fick sitta på bussen och slurpa i oss min "häxblandning" som Rebecka kalla den (det var faktiskt inte alls så illa) för att sen möta resten väl inne i Uppsala.
   Då jag skulle möta Markus vid tio bestämde sig rebecka och jag för att förfesten fick vara en halvtimme. Så vi skulle på den tiden stressa dit, Rebecka skulle klunka i sig 6 cider för att sedan stressa tillbaka. Som tur är blev det inte så, vi sket i Markus och förfestade en timme istället. Sen stressade vi ner till Lotus för att hinna dit innan elva så vi skulle slippa betala, men det sket sig totalt. Kom dit två minuter i elva och det var lång kö. Har nog aldrig sett så mycket folk på Lotus, så det var ju askul. Och vi hade askul. Roligt var att på förfesten satt vi och snackade med killen som bodde där, både Rebecka och jag irriterade över att vi kände igen honom, men kunde inte komma på vem han liknade. Tills hans brosa kom dit och Rebecka insåg att de hade varit grannar. Den lilla rich-killen har bott i mitt hus =) Hur som helst, det var en väldigt rolig kväll.

Dagen efter. Trött, mådde inte allt för bra. Tvinga sig upp, mosa i sig frukost. Sova en timme till. Tvinga sig in i duschen. Sleva i sig lite gröt. Sminka sig och försöka hitta något passande kläder för kvällen. Dags för Rebecka och mig att ta oss till tåget och Stockholm. Ikväll skulle det bli the voice. Båda gäspade stort på tåget in. Men väl inne i stan piggnade vi till. Vi strövade runt lite, kollade på nån gubbe i jätteblöja och tog sen en fika.
   Då the voice började var vi lyckligt inklämda i folkmassan och stod i flera timmar och sjöng och skrattade. Shit va med folk!! Jävligt kul var det. Några som var där var Bounce (me like), Million style, Petter, Rastagard och lite annat skoj, inge vidare på namn så kommer inte ihåg va de hette =P
image45    image46 
Förresten, en utav killarna på vänstra bilden störde jag mig på som fan. Vet att jag har festat med han och hans polare, men kan inte komma på vilka de är eller när och vart jag har festat med dem! =/
   Sista bilden är snodd från Laura ( www.laur4.blogg.se ). Någon som har på sig Mickes fina present =P

Efteråt fick min kusin äntligen kontakt med mig (vi skulle mötts, men min mobil var muppig) och vi tåg samma tåg bort till Jakan där vi sa hej då till Rebecka och henns kompisar. Så kusin Alex, jag, Lillan och Laura började trava bort hem till Micke för att fira att han fyllde år. Själv påstod han att han fyllde 20, men erkännde att det var väl inte riktigt sant. Hemma hos honom var det vanliga Jakan-gänget, Sommar, Johanna, Viggen, dock inte Robban, som brukar va där. (Jag vet någon som blev lättad). Sen var det lite annat skoj folk där, kan väl inte påstå att jag snackade så jättemycket med dem, men de gav iaf Micke en ganska lustig present.
   Var en ganska lugnt kväll där. Försökte stolt visa upp det breakdansmove Brave lärde mig på krogen sist, men vet väl inte om någon blev så imponerad. Men jag själv var i alla fall stolt. Haha =)

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0